טונה בקופסא – טוב או רע?

טונה בקופסא – טוב או רע?

       
טונה טוב או רע?
האם טונה בקופסא באמת בריאה כמו שטוענים ומדוע היא אסורה לנשים בהריון?

בניגוד לדיעה הרווחת, טונה לא נחשב לבריא כמו בעבר מכיוון שמימדי הדג עצמו גדולים מאוד וכמות הכספית והרעלים היא גדולה ולכן לא מומלצת אכילת טונה לנשים בהריון!
הטונה הוא דג טורף שחי הרבה שנים ואוכל דגים קטנים ממנו (שרשרת המזון) שגם להם יש כספית וכך הוא הוא אוגר את הכספית והרעלים.
הרעלים נשמרים בשכבה השומנית של הדג ולא ניתן לבודד אותם מבשר הדג וישנה דיעה היום להגביל את אכילת הטונה בפרט ודגים גדולים בכלל לפעם פעמיים בשבוע (רמות גבוהות של כספית בדגי הטונה, המסוכנים למוח ולמערכת העצבים).

בנוסף טונה בשמן, מאבד את חומצת השומן החיונית אומגה 3 (נחשף במחקר של ד”ר אושרה ספיר וד”ר בלומנפלד) והיא גם עמוסה בנתרן (מלח).

אם דיברנו על דגים גדולים, גם הסלמון לא הכי בריא וזאת כאמור, בשל גודלו, גילו וכמות השומן שבגופו.
בנוסף, רוב דגי הסלמון שגדלים בבריכות הדגים באוקיאנוס, מוזנים באוכל מתועש עם ערכים תזונתיים נמוכים וירודים, מערכת החיסון והאומגה שלהם פחות טובה ולכן הערכים שלו לא דומים לזה של הסלמון החופשי.

מה כדאי בכל זאת?
ההמלצה היא – טונה במים וסלומון חופשי.
בכל מקרה עדיף לאכול רק פעם בשבוע או שבועיים ולא בכמויות גדולות.
כשרוכשים סלומון יש לקרוא מאחורי האריזה היכן הוא מיוצר. הנורווגי עדיף ומחיר יקר יותר (החל מ-90 ש”ח לקילו).

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *